fredag, december 28

Bara oavgjort

Arsenal fick bara 0-0 i den svåra bortamatchen mot Portsmouth på annandagen. Det betydde dels att man blev passerad av ManU i tabelltoppen samt att det var första gången man inte gjorde mål i en match denna säsong. Ett gäng avdankade Arsenal spelare var det förstås som såg till att det blev så. Sol Campbell, Kanu, Lauren, Jamie Ashdown (utlånad till Gunners) samt assisterande tränaren och Mr Arsenal himself Tony Adams.

Detta blev en rätt tråkig match från min synvinkel (förstås), men jag måste påminna mig själv att mitt kära Arsenal har gjort det fantastiskt bra under den första halvan av säsongen och dom har chockat dom flesta experterna och motståndarlag genom att spela underbar fotboll och hålla till i toppen av Premier League. Detta ska jag givetvis vara tacksam för man har blivit bortskämd av The Gunners i år och genast så förväntar man så mycket av dom i varje match. Att spela 0-0 mot Portsmouth är ingen skam för dom har ett hyfsat lag. Och det går inte som man vill ibland. Så jag får glädjas åt den lilla pinne vi tog och se framåt.

Det är ett tufft spelschema för alla lagen just nu när matcherna är så tätt inpå, men av alla topplagen så har Arsenal fått det tuffaste spelschemat, Spurs (hemma), Portsmouth (Borta), Everton (borta) och till sist West Ham (hemma).

Vi biter ihop och kommer igen.

to be continued...

Inga kommentarer: