måndag, december 31

Nyårs bandy

Idag på morgonen så var det dags för Nyårs bandy på Jernvallen. Mattias var den som tog tag i saken och budade dit lite folk. Vi delade upp lag så det blev Storvik mot Kungsgården. Jag, Fagge, Mattias, Högen, Ove och nån Brynäsare mötte Anders.E, Patrik, Urban, Perra och Frölander.

Småmål på en stor is på Jernvallen blev mumma för Fagge, Högen och Mattias som åkte ifrån Kungsgårdarna så det vissla om det. Själv stod jag längst bak och såg allt detta på avstånd, men min defensiva uppgift skötte jag galant anser jag. Några mål lyckades Kungsgårdarna göra men bara därför att Fagge inte jobba hem ordentligt :)

Men annars var det verligen roligt att se grabbarna och få röra lite på sig. Ska försöka bli lite bättre på skridskorna så jag kan vara med i anfallen lite mera framöver. Jag vill gärna inte ge mig ut och råka skada någon ute på plan med min dåliga balans och mina 100kg.

Hur som helst. Storvik dominera och Kungsgården fick idag nöja sig med och köpa korv på läktarn :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du va snabb med kameran när jag startar min Zorro-fint där Roffe....
Fagge är forfarande yr....

Anonym sa...

Kul att du dök upp och har du några fler foton kanske du kan skicka dem på msn senare? Jag glömde helt bort att fota jag.