måndag, december 3

Bredband

Bredband
Efter lite om och lite men har jag nu fått igång mitt bredband här hemma. Det är ju nyligen installerat Telia Fiberlan här på Smultronbacken och dom erbjuder ända upp till 100/100 mbit. Men jag har nöjt mig med 100/10 mbit då 100/100 skulle kosta 800kr i månaden. Jag betalar nu 320 kr vilket jag tycker är mer prisvärt. Hade lite problem med min router så jag lära inhandla en ny. Har hållt på och mixtrat lite med inställningarna och nu börjar det se bättre ut. Var uppe i 7.4 mbit när jag tanka hem en dvd-film (American Gangster), och det tog bara 10 minuter att få hem drygt 4 gigabit..bra va? Har ännu inte klurat ut hur jag ska få en bättre upload, men jag ska nog få till det i slutändan.

Jag har även gjort mig av med Telias hemtelefoni och kör nu med Megaphones bredbandstelefoni istället. Jag har det på prov i en månad och det har fungerat jättefint än så länge. Betydligt billigare än att ha Telia kan jag lova. Dyker det nu inte upp några oväntade problem med Megaphone så tror jag nog att jag fortsätter med det i framtiden.

"The future is so bright, I gotta wear shades"


Inga kommentarer: