fredag, december 7

Ica att lita på?

Som ni alla säkert har märkt är det ett stort pådrag på Ica och deras kött. Jag har följt detta litegrann och såg även Uppdrag granskning igår. Jag lär säga att man bli väldigt paff över hur köttet behandlas och tycker det är konstigt att det tagit så långt tid innan någon av de anställda har gått ut med detta till allmänheten.

Men nu har snöbollen börjat rulla och det ska bli intressant och se vilket slags straff Ica ägarna åker på. Det var verkligen pinsamt och se på tv igår när dom intervjuade ägarna av Ica butikerna. Dessa såkallade män som jag tyckte nästan hade gråten i halsen under intervjun och dom betedde sig som barn när dom svarar. "Förlåt, det var inte meningen, jag ska aldrig göra om det igen. Typ så lät det när dom skulle försvara sig om hur dom har låtit personalen ändra datum på köttet i affären. Pinsamt är ordet.

Hur som helst så påverkar detta inte mig att fortsätta handla på Ica. Kan ju aldrig tänka mig att efter allt som har hänt att det finns dåligt kött i diskarna nu. Snarare tvärtom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag såg också programmet och gissar att det är lika på alla andra ställen som Willys, Coop mm också. Hur som helst så tänkte jag också så som du skrev att är det någonstans man ska handla den närmaste tiden är det ju på Ica :)

Anonym sa...

Men för fan grabbar! Skit i Ica nu för en tid. Nått straff ska dom väl ha?

Anonym sa...

Har alltid sagt att ica e en skit butik :D,så du får mitt stöd Ubbe ;)

Anonym sa...

Ica klapp klapp klapp, Ica klapp klapp klapp :)