söndag, december 9

Första förlusten är ett faktum

Till slut kom då första förlusten för Arsenal i Premier League. Nån gång måste det ju komma och det är synd att det måste vara mot ett bottenlag som Middlesbrough. Det har länge sett tungt ut för Arsenal den senaste tiden och jag är inte ett dugg förvånad att man till slut får stryk. Senast fick man bara 1-1 mot Newcastle borta och idag blir det 1-2 borta mot Boro. Man fick även stryk borta mot Sevilla i CL men då ställde man upp med ett B-lag.

Jag trodde väl aldrig att jag nån gång skulle sakna Flamini som jag gör just nu. Även Fabregas, Hleb och van Persie är spelare som saknas. Det visar sig verkligen när det är dags för Arsenal att anfalla. Det finns ingen på mittfältet som kan ta tag i bollen, hålla i lite för dom andra och springa i rätt lucka. Jag hoppas verkligen dessa hinner friskna till innan det är dags för alla matcher kring jul.

Idag fick Boro den start dom ville ha på matchen, för redan efter 4 min fick dom en straff som dom förvaltade väl. Det gav Boro råg i ryggen och dom krigade till sista svettdroppen och dom var väl värda sina tre poäng idag. Dom gav inte Arsenal tid och spela ut och med 1-0 i ryggen så kände dom sig självsäkra och gav allt dom kunde. Det är såna här matcher som man alltid är rädd för, bottenlag med dåligt självförtroende och som har gått dåligt i ligan den senaste tiden. Dom har inget att förlora och detta unga Arsenal får pressen på sig att bara åka dit och hämta tre poäng.

Jag blir förstås väldigt deppig efter en förlust men blir påmind av mig själv att Arsenal har bjudit på strålande fotboll den senaste tiden och vi supportrar har blivit oerhört bortskämda. Därför känns det lite extra jobbigt nu när det går så tungt för The Gunners. Vi måste inse fakta, att match efter match prestera en propagandafotboll är en omöjlighet. Med detta unga Arsenallag kunna hålla sig i toppen och slåss med dom största är för mig helt underbart.

Arsenal till I die.

Inga kommentarer: