lördag, december 1

Äntligen på plats.

Vi vet alla hur mycket det är att stå i när det är dags för en flytt. Jag och Khing har hållt på här hemma och poat lite med diverse saker. Jag blir så förbannad på mig själv då jag har en förmåga att börja med en sak och sen snubbla över nåt annat och börja på det istället. Jag är hopplös. Jag kan leta efter en sak i en låda och givetvis hittar man på nåt annat i samma låda som ska göras och så börjar jag med det.

Men det börjar bli lite mer ordning här hemma men är iaf långt ifrån att se bra ut. Tur är det att man har ett extra sovrum som man kan använda som ett litet lager för att förvara alla lådor och dylikt. Kan även användas som en liten verkstad (inte sån verkstad ni snuskhumrar).

Jag blev nyss klar med att sätta upp parabolen som jag har står på balkongen. Och tur är väl det då Arsenal börjar spela kl 18.10 ikväll. Fast kablarna ligger lite kors och tvärs över hela lägenheten för tillfället, men jag får ta tag i det där när jag får tag på lite längre kabel. Huvudsaken nu är att det funkar. Hade man varit singel har nog den kabeln fått ligga ett tag på golvet :)

Jag har förövrigt också tillgång till Telias Fiberlan 100/10 mbit. Men jag återkommer om hur pass bra det funkar. Just nu är jag inte så imponerad av det, men kanske efter lite inställningar så kan man få det att funka bättre.

Trevlig Helg








1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ni börjar få lite ordning då för jag om nån vet hur det är att flytta :) Jag och Tina kommer förbi någon dag lite längre fram och säger hej! Höres!