söndag, december 23

Viktig derbyvinst


Igår var det derbydags i Premier League och Arsenal tog emot ärkerivalen Totteham på Emirates Stadium. Min vän F.Persson var här och såg kampen ihop med mig och det är ju alltid trevligt och se fotboll ihop med sina vänner.

Som vanligt i dess derbyn så blir det hårda tag och denna gång var heller inget undatag. Det blir ibland riktigt grinigt ute på plan och naturligtvis är publiken med och visar sitt missnöje när det blir lite heta dueller spelarna emellan. Men så ska det förstås vara på ett sånt hett derby som Arsenal - Tottenham.

Första halvlek var det Arsenal som höll i taktpinnen för det mesta och det skapades några halvchanser här och där. Det var mest domararen Rob Styles det mest handlades om då han inte hängde med riktigt, dels några fördelar som han skulle släppt samt en dum varning på Gallas.

Andra halvlek hann inte mer än börja då Adebayor gör 1-0 efter en snygg klackframspelning av Fabregas som åter igen visar hur skicklig han är med sin splitvision. Vild glädje på läktarn förstås och jag själv kände bara att det var skönt och ta ledningen i en sån här match.

Nu såg det bra ut för Arsenal och Spurs såg lite lama ut direkt efter målet, men Spurs kommer igen och det med besked. Nu skulle en viss Robbie Keane få stå i centrum ett tag. Under en 10 minuters period så hinner Keane med och missa ett friläge, spela fram till Berbatovs kvitteringsmål, missa en straff och bli utbytt. I samma veva som Keane blir utbytt slår Fabregas en hörna som Bendtner hoppar högst på och nickar in ledningsmålet. Denne Keane blir nog inte människa på ett tag förmodar jag...hehe..såja.


En väldigt skön och viktig seger för mitt Arsenal. Inför det tuffa spelschemat inför jul och nyår så var detta en härlig början.

Till mina vänner (Togga, Högen, Anders och Patrick.E) som alla håller på Spurs så möts vi snart igen i Carling Cup. Väl mött då...

Arsenal till I die

1 kommentar:

Anonym sa...

...........INGA KOMMENTARER.....