torsdag, januari 10

Gunners - Spurs 1-1

Igårkväll spelades ligacup semifinalen (1 av 2) mellan ärkerivalerna Arsenal och Tottenham. Arsenal som i vanlig ordning ställde upp med sitt B-lag fick det jobbigt mot ett taggat Tottenham och det var bara i början och slutet av matchen som Arsenal stod upp någorlunda. Annars var det Tottenham för hela slanten.

Spurs tog ledningen med 1-0 efter 37 min och det med mersmak. Arsenal fick inte igång sitt passningsspel under stora delar av matchen och Spurs var verkligen på hugget och störde Gunners i uppspelsfasen på ett briljant sätt. Mycket rörelse och fint passningsspel av Spurs gjorde att Arsenal fick jaga boll mestadels.

Spurs hade flera bra lägen och avgöra matchen. Den som stod för farligheterna var omskrivne Berbatov och Keane. Dessa två skapade hela tiden oro i den unga Arsenal backlinjen. Måste säga att denna Berbatov verkligen visar prov på enastående teknik och speluppfattning. Dessutom verkar Keane vara i toppform, snabb, teknisk och målfarlig.

Men inte ska jag som Gunners supporter skriva positiva saker om Spurs spelare. Så jag tar tillbaka allt jag skrivit om dom :)

Hur som helst så får Arsenal lite mer bollinnehav då Spurs försöker bevaka sin 1-0 ledning. Och med lite tur så lyckas man kvittera med 10 min kvar av matchen. Efter en fin öppnande passning från Eduardo så kan Walcott med lite tur få in bollen bakom Spurs målvakten.

Om två veckor så mötts man igen men då spelas matchen på Shit Hart Lane.
Väl mött då

Inga kommentarer: