fredag, januari 11

Seinfeld & Spin City


Sitter nu här hemma och toktankar ner avsnitt av Seinfeld och Spin City. Att inte behöva köpa hem alla avsnitt från dessa klassika serier är ju förstås bra för min ekomomi, dessutom anser jag att det är så mycket smidigare och ha alla avsnitt på datorn eller på Xboxen.

Nog för att det är lite sämre kvalité på sånt man tankar hem, men dom duger gott och väl för mig..det är ju bara jag som ska se dom här hemma. Och som jag nämnde så är det så smidigt att kunna spela upp dom från xboxen till teven.

Man sitter oftast uppe på kvällarna och ser att några kanaler visar repriser från gamla komediserier och då blir man så himla sugen och se flera avsnitt. Det är visserligen en hel del avsnitt att plöja igenom, men gud så roligt det är. Jag vet inte vad det beror på men det finns några tv-serier som man aldrig tröttnar på. Så varför inte ha dom sparade för all framtid?


Läste förresten i Aftonbladet att i Älvsjö så ordnar man i helgen en Seinfeldmaraton på Rica Talk Hotel. Tydligen ska hela hotellet ha förvandlats till nån slags Seinfeldland. Man ska kunna äta, dricka och bo som dom i Seinfeld. Detta är en hyllning till Seinfeld i samband med att Monsterboxen med alla 180 avsnitt släpps på dvd.



4 kommentarer:

Alexander sa...

Tackar för tipset! Ska definitivt försöka ta mig förbi och ta en frukost eller käka lite där. E ju typ väldigt nära mig dessutom, kanon!

Mäktigt:
"Seinfeld noterades i Guinness som den skådespelare genom tiderna som erbjudits högsta beloppet för att spela in fler avsnitt men tackat nej. "

Josefin sa...

Ja du får berätta ifall du åker dit..vill höra allt.

Jag kommer ihåg det där när Seinfeld fick erbjudande att fortsätta med sin serie...han tackade tydligen nej till jävligt mycket pengar. Men karln verkar inte precis ha de taskigt ställt nu...Faaaan va orättvist

Jack71 sa...

Två grymma serier och just nu kikar jag en del på Spin City. Avsnitten när Flaherty dejtar Heidi Klum är ju suveräna ha ha...

Jag har ny blogg så att du vet Roffe. Kika gärna in och kom med synpunkter! Ska länka till din där också.

http://jack71.blogg.se

Anonym sa...

faan nu vart man avis salle.. hade varit grymt kul om man kunnat glida förbi å tagit en "big sallad"