tisdag, januari 15

Lite om Brynäs matchen

Igår var alltså jag och Wanke in och såg Brynäs-Linköping i Läkerol Arena. Men vi började kvällen med att käka en riktigt god middag på Church Street Saloon. Jag käkade en "Jalepeno Cheeseburger medans Wanke drog i sig en "Cowboy Dinner". Det är relativt dyra priser på mat på CSS men atmosfären är härlig och personalen har en lugn och härlig inställning.

Efter maten blev det full fart mot Läkerol Arena. Vi hann precis in när Brynäs började köra sitt intro och intar hockeyplan. Och jag måste hålla med min vän Persson som varit och sett Brynäs förut komma ut på isen och han blev besviken liksom jag idag att man inte håller ihop laget när man intar isen och sist ut som ska ju Lagkapten komma och vinka hej till publiken tillsammans med hela laget. Riktigt kasst tycker jag och Persson iaf.

Nåja, matchen i sig. Jag blev positivt överraskad att Brynäs spelade så pass bra som dom gjorde. Dom har lika gärna kunna vunnit denna match på ordinarie tid, men tyvärr fick dom stryk i sudden med 4-5. Något som både jag och Wanke reagerade på var att det slogs många felpass och det missades många skott på mål samt att man flera gånger helt enkelt missar pucken när man ska skjuta. Dessutom släppte Korhonen alldeles för många returer.

Brendl gör inte många knop men han gjorde ett jäkla snyggt mål, Korhonen gjorde ingen stormatch. Plus till Widing, Hietanen och #19 (vet ej namn).

Ett stort tack till min vän Wanke som bjussa mig på denna match.
Thank you, thank you very much



2 kommentarer:

Anonym sa...

Emil Sandin 19 år verkligen kul att se honom, vågar ta för sig
annars var det ju en riktigt bra match med tråkigt slut men brynäs var grymma framåt men inte bakåt
såg reprisen av hockeykväll nu och Huusko tyckte att brynäs matchen var den bästa matchen han sett iår ...en otroligt bra hockeymatch sa han
synd att ni inte fick se brendl skjuta som bara han kan men just nu funkar inte skottet för honom men han är ju hyfsad på frilägen också

Anonym sa...

Det var såå lite så min gode vän , det e bara kul med lite sällskap!Så jag tackar för sällskapet :)
Jaa fan vikken middag man åt , jävla goda ribs å vad det nu var för köttbit oxå :) men mätt som fan blev jag :)
Jordnötter på bordet det vet ju alla att roffe å jag gillar , men åtminstone jag vart förvånad när han slängde ut dom på bordet bara :D kuuul å avslappnat ställe, blir säkerligen fler ggr !
Matchen var ju ingen höjdare , den var bra i små perioder, men passningskvaliten var bedrövlig!!!
Kul å se arenan oxå .......