onsdag, januari 9

Vart är snön?

Vart har snön tagit vägen? Det är ju trots allt vinter och snön hör liksom ihop med vintern. Som det ser ut i dagsläget är det bara tråkigt att titta ut genom fönstret. Regn, rusk och gröna gräsmattor så långt ögat ser. Men blir så deppig när det är så här. Jag ser hellre en halvmeter snö och 5 minusgrader ute.

Det är inte så svårt att räkna ut att den globala uppvärmningen har med detta att göra. Under flera år nu så har snön lyst med sin frånvaro, allafall runt våra trakter. När man var liten så fanns det alltid gott om snö och temperaturen låg alltid på minusgrader. På den tiden så blev det bara slaskväder en gång om året och det var på våren när all snö smälte bort. Sånt får man inte uppleva nå mer.

Och naturligtvis nu när jag bor i hyreslägenhet och slipper skotta...ja då finns det förstås ingen snö.
Men jag ger inte upp, jag hoppas fortfarande att det ska börja vräka ner lite snö så det blir vitt och ljust ute. Dessutom så ser jag gärna att min flickvän Khing får vara med och uppleva en riktig snöig vinter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Luuugn roffe framför allt lugn, vintern har just börjat lååångt kvar :)

Alexander sa...

haha, fan va lustigt, i bilen på vägen hem från hockey träningen funderade jag just varför ingen bloggat om vädret/miljön ännu? Det fullkomligt spöregnade i huvudstaden idag - hela dagen. Ja, det e så trist o det blir sååå mörkt.

Nä, sladda i snödrivor, kasta snöbollar o pulka race med plunta. För att inte tala om naturisar o hårda hockeymatcher, det var tider det. Ibland är det inte bara det att man blir gammal kanske? :-)