måndag, januari 21

Superbowl time

Fast det är inte riktigt dags ännu. Den 3 februari är det så dags för denna gigantiska match som följs av varenda själ i USA samt från många miljoner runt om i världen. Matchen spelas i Glendale, Arizona och arenan heter University of Phoenix Stadium (ca 75000).

New England Patroits möter New York Giants och Patroits är skyhöga favoriter och har inte fått stryk en enda match denna säsong och går mot ett historiskt rekord. Att försöka förstå hur stort Superbowl är går inte att förklara i ord. Hela USA stannar upp i några timmar och vilket lag man en hejar på så följer man denna match med glödhet passion. För mina bröder som förstås ser matchen brukar alltid ha ett stort party hos sig själva eller hos någon av sina vänner. Ett riktigt rejält party är en tradition.

Önskar jag själv kunde vara i Chicago och få uppleva detta med min familj nån gång i framtiden. Och då skulle det inte vara så dumt om Da Bears spelar Superbowl. Maybe someday I hope.

Mitt tips går givetvis till Patriots, men jag hoppas iaf att det blir en tät match och att inte siffrorna rinner iväg.

Inga kommentarer: