onsdag, januari 16

Storviks IF - Brynäs IF Hockey 1990

Det var många herrans år sen denna match gick av stapeln, och det syns verkligen på bilderna.
Hur denna match blev till ska jag försöka förklara lite kortfattat här och nu.

Vi i Storviks Innebandy var det bästa laget i Gästrikland och höll till i den svenska elitserien. Och Brynäs IF behöver jag inte förklara vilka dom är. På den tiden coachade Dan Åsbergh vårat lag och Stefan Canderyd var assisterande tränare i Brynäs. Dan och Stefan kände varandra från tiden när Stefan lirade hockey med Hofors HC. Så det var dessa två som snackade ihop sig så att det bästa innebandylaget i distriktet skulle möta det bästa hockeylaget i en innebandymatch utan dess like.

Brynäs hade på den tiden spelare som Nicklas Gällstedt, Brad Berry, Anders Gozzi, Peter Larsson, Kenneth Andersson, Michael Sundlöf, Janne Larsson, Andreas Dackell.
Hur matchen slutade? Ja det blev utklassningssiffor för Storvik som vann med 13-3 (eller nåt sånt). Och om jag minns rätt så var det rätt fullt med folk på läktaren, men dom flesta tror jag kom för att se Brynäs vinna....men dom hade inte en janne :)

Min vän Mattias bad mig leta fram några innebandybilder på honom och då snubblade jag över dessa gamla foton från då det begav sig. Så jag tänkte att jag delar med mig några av dessa härligheter till er. Enjoy

Här nedan ser ni några bilder på hur det såg ut.









1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad roligt när du lägger in bilder Roffe! (eller inte :)

Är det Dackell som är på "min" bild???

Jag tror det var näst intill fullsatt på Jernvallen den matchen och Wanke var jättenervös har jag för mig ;)

Sen minns man förstås hur Peter Larsson och Sundlöf var griniga under matchen och att Brad Berry o Gällstedt lånade två av mina klubbor med sånt där svart gummigrepp på. Det var tider det..