söndag, november 18

Detroit - Chicago

Igår spelade jag in matchen mellan Detroit och Chicago. Detta var min första chans och kunna se dom omtalade talangerna Toews och Kane in action. Det syns att det finns fin hockey i bägge dessa gossar. Men i denna match var det inte dom som stod i centrum.

Istället var det hela Detroit laget som visade hur jäkla överlägsen dom är....spelmässigt. Jag skäms nästan och säga det men Chicago lyckades på nåt underligt sätt och vinna denna match. Utspelad i tre perioder med en skottstatistik på 42-17 i Detroits favör. Men matchen slutar 3-5 till Chicago.

Chicago kan tacka stormålvakten Khabibulin som var som en vägg denna match. Detroit malde på med skott och snurrade runt målburen som getingar runt sitt bo. Chicago fick knappt pucken ut ur egen zon. Zetterberg verkar ju vara kung i Detroit och det är himla kul och lyssna på amerikanska kommentatorer när dom öser beröm över Z och hans svenska lagkamrater.

Men denna kväll var Chicago's ....målmässigt. Chicago gör tre mål i numerärt underläge. För mig är det bara tacka och ta emot. Jag fatta fan inte vad som hände, men Black Hawks gick segrande ur striden. Och lycklig blev jag

Inga kommentarer: