söndag, november 4

Grabbfesten blev lyckad.

Igår hade alltså Olsson sin sista grabbfest innan hans och Tina's son/dotter kommer till världen.
Det blev en helkväll med Olsson, Wanke, Persson, Nana, Nisse och jag själv. Och alltid är det så kul och få sätta sig och festa med dessa grabbar och få snacka av sig lite. Det blev även lite tävlingar i form av Buzz där Persson var det som fick stå högst upp på prispallen, och jag själv kom på en fin andra plats. Efter Buzz var det dags för lite mat som mästerkocken hade kokat ihop. Pastasallad a lá kyckling...den smakade mums.

Det blev lite bordtennis för några stycken innan vi alla satt oss ner och börja kolla på Blackburn - Liverpool. Men den matchen blev ganska slätstruken så vi bestämde oss för att dra igång Singstar istället. Och tydligen hade jag fått i mig nog med alkohol för även jag fattade micken i min hand och sjöng så gott jag kunde. Men kul som satan att alla grabbar var med och sjöng. Vi delade sen upp lag där jag, Wanke och Olsson tävlade mot Nana, Nisse och Persson. Och förstås var det inget snack om saken, Jag, Olsson och Wanke ledde från start till mål och tog hem den viktiga sångfågel pokalen. Nu fanns det ingen pokal men ni vet vad jag menar :)

Kvällen spann vidare med dricka, chips, ostbågar en massa fyllsnack och många skratt. Det blev sen dags för grabbarna och bege sig till Heartbreak i Gävle och Wanke beställde en stortaxi åt oss alla. Dock var jag ingen sugen och hänga med ut på disco så killarna kastade ut mig på stan och åkte vidare. Jag blev sedan inlurad till Mulligans av mina vänner Ewa och Annika som satt där och festade så jag gick in en stund och tog en öl med dom och surra lite. Dom drog sedan till Living Room medans jag traskade hemåt för att få dunka huvet i kudden.


Tack en än gång till värden Mattias Olsson för en rolig och fartfylld fest.



Och som utlovat så kommer här en bild av kvällens Buzz vinnare. Grattis Persson.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha den var bra den roffe

Anonym sa...

tack själv Roffe! Roligt att ni uppskattar att man fixar fest. Synd att såpass många inte dök upp bara men men. Tänker inte begrava mig inomhus för all framtid så det blir nog även nån fest framöver men inte än på några månader. Hälsa khing!

O Persson har inte åldrats en sekund sen fotot...

Anonym sa...

Tja Roffe,
Hittade dig som bloggare. Kunde man inte ana att du kunde skriva:-)
Hoppas allt är bra med dig o donnan. Kul att läsa om att grabbarna sköter sig...
/Nicke J