torsdag, november 8

Smått och gott

Ny Brynäs tränare
Brynäs gjorde sig av med Leif Boork för ett tag sedan och den assisterande coachen Olof Östblom har tagit över rodret för tillfället. Nu ryktas det om att den gamle Guld coachen Roger Melin kan vara den som tar över Brynäs framöver. Roger Melin som jag förövrigt har skakat hand med...det har inte Persson...hehe.

Ny tv.
Mitt sökande efter en ny tv fortsätter. För tillfället är jag väldigt intresserad av Toshibas nya Z serie. 47Z3030 heter den jag kollar på och den ser verkligen bra ut på papperet. Men jag avvaktar och väntar in lite mer info om den.

Boorken till Almtuna.
Leffe Boork har återvänt till sin gamla klubb Almtuna som håller till i Allsvenskan. Dock blev comebacken ingen succé. Storpisk mot AIK med 6-2, men troligtvis behåller han jobbet ett tag till :)

Britney kan fortfarande.
Jag har lyssnat igenom Britney Spears nya skiva Blackout och lär säga att den faktiskt är ganska bra. Trodde aldrig hon skulle kunna komma igen efter alla skandaler. Men tydligen när det kommer till musik så skärper hon till sig. Way to go, Britney !!

Zlatan leker fotboll igen
Igår var det dags igen för allas vår egen Ibra att visa vad han går för. Två mål mot CSKA Moskva varav ett var en riktigt delikatess. Det var ett mål a lá Super-Mac som Zlatan avslossade igår...det bara small till i krysset. Kul och se efter målet när Ibra's lagkamrater ska gratulera honom....alla dom är en halvmeter kortare än honom och når knappt upp för att kunna krama honom.

Slavia Prag - Arsenal.
Det blev bara 0-0 mellan dessa två lag igårkväll. Det betyder att det är första matchen i år som Arsenal går mållös. Ska dock tilläggas att Arsenal ställde upp med ett väldigt ungt lag igår och ska ha kredit att man med ett såkallat B-lag ta poäng borta i en Champions League match.

Da Bulls
Det har inte varit nån vidare bra start för mitt kära Chicago Bulls på andra sidan Atlanten. Fyra matcher och fyra förluster...inte bra alls. Men jag är inte bitter...dom kommer igen, jag lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Zlatans mål var grymt och väldigt underhållande match också vilket inte alltid är fallet när man ser Inter spela.

Alexander sa...

För det första, hur hinner du med alla serier "gosse" :-)

Hur går jakten på tv? Dom nya lcd med den nya tekniken vad den nu heter har ju gryyyym bild. Nu sitter man här o skäms med sin halvår gamla 37":are. Aldrig ska man få vara nöjd.

Japp, iaf lördag. Lite gott käk o mys här - skål!

Anonym sa...

//mattias.
Jag håller med, fortfarande är det bara tidsfördriv och se en serie A match...för det mesta iaf.


//Salle
Jag hinner för I have time on my side.

Som sagt i mina inlägg så har jag kollat runt bra länge, men hela tiden dyker det upp bättre modeller på LCD så man blir inte klok. Köper man en tv så vill man ha en annan efter en vecka...typ som när man köper en ny dator.