onsdag, november 14

Man blir lite less

Inte bara jag har hyllat Arsenal denna säsong utan hela fotbollsvärlden vänder blicken mot London och säger att The Gunners just nu spelar världens vackraste fotboll. Och med tanken på hur många unga spelare som är med i Arsenal så häpnas alla fotbollsexperter och tycker att detta är en enorm bedrift att man kan prestera sån fin fotboll match efter match.



Arsenal har i år inte förlorat en enda match, varken i Premier League, Champions League eller ligacupen. Och visst fasen är det imponerande. Jag lyfter på hatten dagligen åt dessa pojkar som visar gång på gång att fotboll är vackert när den spelas på rätt sätt.



Men givetvis kommer man att hamna i en svacka framöver, helt plötsligt går det stolpe ut istället för stolpe in. Jag fasar för när denna dag ska komma, men har full förståelse att den kommer en vacker dag.


Det som gör mig så less är att stora fotbollsprofiler som Carlo Ancelotti, Steven Gerrard, och Sir Alex Ferguson m.fl går ut i media och säger att ”Det kommer inte att hålla hela vägen”, eller att ”detta lag är för ungt och pallar inte för trycket”.



Oj oj oj ….ska detta kallas nyheter? Hur orkar man göra sådana uttalanden? När den dag kommer och Arsenal förlorar en match ska dom då säga ”Vad var det jag sa”? Snacka om att dom fick rätt…Gud va duktig dom är på att förutsäga vad som kommer att hända.



Nåja, i slutändan hoppas jag bara att när ett lag spelar sån fotboll som Arsenal gör i dagsläget också får vinna något. När Manchester United vann ligan i våras så tyckte jag dom var värda att lyfta pokalen, för dom spelade då en fin fotboll genom hela säsongen. Och när AC Milan vann Champions League tidigare i år tyckte jag detsamma.



Så med dessa ord avslutar jag med att säga ”May the best team win”.





1 kommentar:

Anonym sa...

Jag e lika duktig som supertränarna :D för jag säger att: arsenal kommer snart åka på en förlust!! Kom ihåg var ni hörde det först :D Håller fullständigt med dig Roffe , vilka töntiga uttalanden av dom , klart ett lag förr eller senare torskar :)