tisdag, november 6

Californication och Dirty Sexy Money

Californication,
Jag har nu kollat igenom hela den första säsongen av Californication, 12 avsnitt. Jag kan inte mer än ösa beröm över denna serie då den är helt i min smak. Men även amerikarnarna anser att denna serie ligger i tv-serie toppen, så naturligtvis så tycker jag förstås detsamma :)

David Duchovny spelar huvudrollen och jag kunde aldrig tänka mig honom i en roll som denna efter att varit ett stort fan av Arkiv X. Men dessa skådespelare har talanger man aldrig kunnat anat.

Jag kan inget annat än tokrekommendera denna serie. Så få tummen ur och se till att ni tar er tid att kolla på några avsnitt.



Dirty Sexy Money
Även denna serie följer jag flitigt, men den är relativt ny så det finns för närvarande bara 6 avsnitt att beskåda. Den rika familjen The Darlings håller till i New York och i stort så äger dom hela stan. Bortskämda ungar som får som dom vill och en advokat som ser till att det går så smidigt som möjligt. Det finns en massa intriger som jag inte vill ta opp här. Så spana in den själv och se vad ni tycker.

Inga kommentarer: