tisdag, november 13

Lite mixat

Arsenal
The Gunners spelade sent igår kväll borta mot Reading. Allt gick som väntat och tre enkla poäng var i hamn. Som vanligt så visade Arsenal upp sitt briljanta passningsspel och under långa stunder fick inte motståndarna låna bollen. Det tog visserligen 44 min innan man spräckte nollan men bättre sent än aldrig som man brukar säga. Flamini var den som petade in 1-0 innan pausvilan. I andra halvlek gjorde Adebayor 2-0 efter bollen gått som på ett snöre, och 3-0 gjorde Hleb i 78 min. Reading fick ett tröstmål på slutet.

Martin Timell.
Ja alla känner vi till denna gosse, men som det visade sig idag i tidningen så är han ingen gosse. Han fyller nämligen 50 år idag....jag som alltid har gått och trott att killen var yngre än mig i alla dessa år.

Fotbollsgalan.
Igår var det dags för den årliga Fotbollsgalan och som vanligt är det Tv4 som håller i taktpinnen. För att fatta mig kort då jag inte kikade så hemskt mycket på galan så var det väl inga direkt oväntade vinnare precis.
Zlatan vinner Guldbollen. Vem annars ?
Året anfallare på damsidan, Marta. Solklart
Johan Oremo blev årets nykomling. Det var ju skönt.
Rami Shabaan blev årets målvakt. Har alltid gillat honom, lugn och cool.
Årets dam domare Susanne Borg...Håller med till hundra procent :)

Chicago Bears.
Satt uppe natten mot söndan och såg en dålig streaming av matchen, men Da Bears gjorde vad dom skulle och vann mot bottenlaget Oakland Raiders med 17-6. Såja.

Persienner.
Var till våran lägenhet idag och kollade lite. Såg att det fattades många persienner i lägenheten. Till min förvåning såg jag sen på nätet att det var ganska dyrt och köpa nya. DOH !!

Någon som kan tipsa om ett bra och billigt ställe där man kan köpa persienner?

Chicago Blackhawks.
Here come the Hawks, the mighty Blackhawks. Dom är verkligen på G mitt kära hockeylag från andra sidan Atlanten. Tvålade dit topplaget Detroit med 3-2 och visar upp härlig hockeyspirit.
Ungtupparna Kane och Toews visar vägen men bländande teknik och arbetsvilja. Kanske är nåt på gång där borta i min gamla hemstad.



That's all for now folks

Inga kommentarer: