tisdag, november 20

Telefonförsäljare

Vi har väl alla råkat ut för dessa säljare som ringer stup i kvarten och ska försöka tjata på oss om sina produkter. Vad jag har retat mig på den senaste tiden är att nu blir man uppringd av en dator som sedan kopplar en vidare till en säljare. I och med detta så blir det nån sekunds fördröjning innan man kan höra nån på andra sidan tråden. Fasen vad det retar mig när det blir så.

Det som är ännu värre är när en säljare ringer till mig så får man först vänta för datorn som kopplar samtalet vidare och dessutom stöter man på en automatiskt röst som säger "Tyvärr så finns den inga lediga säljare för tillfället" Åhhhhhhhh fy fasen vad det brinner i mig då.

Så nu har jag bestämt mig för att blockera alla säljare hädanefter. Genom lite letande på nätet så hittade jag www.nix.nu. Där finns det ett telefonnummer som man kan ringa för att kunna spärra samtal från försäljning, marknadsföring och insamlingar. Jag har ännu inte gjort detta men tror det funkar som så att mitt telefonnummer blir med på nån slags spärrlista hos samtliga telefonförsäljare. Men enligt lite läsande i några forum så slinker ett och annat säljarsamtal fram ändå. Men det får man väl leva med

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha det gör du all´deles rätt i roffe . den tjänsten har jag haft i 3 år snart, å det blev lugna gatan :)