måndag, november 26

Flyttdags

Då var det äntligen dags för flyttning, fast jag tar nog tillbaka det där "äntligen". Ja ni förstår varför. Det är alltid kul och flytta till ett nytt ställe, men själva flyttandet är så oerhört drygt. Packa ner och packa opp, bära ut och bära in, upp och ner i trappor. Jag ni vet alla hur den här visan går.

Jag och Khing har varit i farten idag och flyttat lite prylar. Men det blir mest bara småsaker som inte märks att man har flyttat ut. Det är fortfarande ganska fullt här inne i huset för dom saker vi bubbat iväg är sånt som ligger i garderober och skåp...sånt som inte syns, så det känns tröstlöst egentligen.

Imorgon är det dags för stora flytten. Och jag har fått tag på några riktiga karlar som ska få hjälpa mig med allt bärande. Det blir jag, Wanke, Persson, Togga och Perra. Senare kommer även Fagge och hjälper till litegrann.

Jag vill säga redan nu ett stort tack till grabbarna som ställer upp på ett sådant här tråkigt jobb som detta verkligen är. Det är tur att vi är rätt många och inte så mycket att bära så jag hoppas vi kan köra iväg alla möbler och dylikt på ett litet kick.

Väl mött imorgon kl 9.30. Då ska ni få känna på piskan :)

Inga kommentarer: