måndag, oktober 22

Boorken får kicken

Ja det man har anat den sista tiden hände till slut. Leif Boork får en fot i arslet av Brynäs och får nu sitta hemma i tv-soffan och se Brynäs vända på den här steken. Faktiskt är man inte överraskad att han får sparken med tanke på senaste tidens resultat han gjort med vårat kära Brynäs. Boorken har dock gjort ett bra jobb i Brynäs, det kan vi nog alla hålla med om. Han har sitt sitt eget lilla sätt att organisera ett lag och många gånger går det vägen. Jag hoppas bara Brynäs vet vad dom gör när dom släpper iväg en levende legend inom svensk ishockey.

Vad som kommer härnäst är bara ett stort frågetecken för mig. Olov Östblom blir tydligen den som tar över coach jobbet för tillfället och han har jag ingen aning om vem han är. Googlar man hans namn så vet jag inte ens om man får en träff :)

Jag är iallafall positiv till att detta händer. Boorkens röst blev nog till slut lite tjatig om jag säger så och detta kanske blir en injektion till spelarna att det händer något nytt inom klubben. Man har stått och stampat för länge på samma plats allt för länge nu. (sista platsen)

Min önskan är att Gävle sonen Niklas Wikegård bli den som tar över rodret framöver.


Tack för allt Leffe Boork. Lycka till framöver.
Vi ser dig nog snart som expertkommentator någonstans ganska snart :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Boorken är väl ett hett villebråd bland alla tv-kanaler och jag hoppas han hamnar hos TV3 eller Canal + då förstås..