måndag, oktober 15

Tv serier

Det finns en hel del tv-serier att titta på nuförtiden. Är man en normal människa så följer man en tv-serie på tv'n, men är man en inbiten tv freak som jag så kan man inte vänta med att dom ska sändas på tv'n utan man laddar hem det senaste avsnitten på nätet. Detta gör man för att man inte kan vänta tills alla avsnitten kommer till Sverige och dels för att alla tv-serier inte kommer att dyka upp på den svenska marknaden. Här följer en lista på dom serier jag följer i dagsläget:

Heroes
Serien handlar om ett antal människor som tror att de är helt normala men som successivt upptäcker att de har förmågor långt över det mänskligt möjliga. Heroes är inne på sin andra säsong och jag missar inte ett avsnitt.

Entourage
Denna serie handlar om skådespelaren Vincent 'Vince' Chase och hans väg upp mot toppen av sin karriär. Serien är löst baserad på Mark Wahlbergs erfarenheter som ung skådespelare på väg mot sitt stora genombrott i Hollywood. Det här är en serie jag vet många av mina vänner gillar, man blir så fruktansvärt avundsjuka på dessa grabbars livstil att hälften vore nog. Ni som ser Entourage vet vad jag menar. Entourage är inne på sin fjärde säsong, "as we speak".

Jericho
Handlingen kretsar kring invånarna i Jericho, en liten stad i Kansas, USA, efter kring följderna av några kärnvapen-explosioner runt om i USA. Denna lilla stad får kämpa för att hålla ordning och reda på allt när olika slags folk söker sig till staden för trygghet. Jag har nyss sett det sista avsnittet från säsong 1. Tv bolaget lade ner denna serie ett tag men efter en rad kampanjer så fick det amerikansa folket sin vilja fram och tv bolaget beslöt att man ska fortsätta sända några fler avsnitt.

The Black Donnellys
Handlar om fyra Irländska bröder som växer upp i den så kallade Hell Kitchen området i New York. Ett liv där organiserad brottslighet blir en vardag för dessa bröder. Det här är en riktig härlig serie som är kul och spännande att följa. En mini-sopranos skulle man kunna säga. Denna serie är relativt ny och är inne på sin första säsong.

Dirty Sexy Money
Handlar om den oerhört förmögna familjen The Darlings som bor i New York. Efter att familjens advokat dör så tar advokatens son Nick över hans syssla. Han blir den som får städa upp efter famijen som förstås har mycket pengar och gör som dom vill. Denna serie har nyss startat i USA och det finns för tillfället bara tre avsnitt på nätet. Men det är kul och se rika människor och dess problem samt så händer det en massa mumma som jag inte ska ta upp här.

Jag återkommer om vilka fler serie jag följer. Det här får duga för den här gången.
Så ut och tanka hem alla dessa serier så man har nån att diskutera med :).

Inga kommentarer: