måndag, oktober 22

Lägenhet på gång.

Ända sen i våras så har jag och min flickvän letet efter en ny lägenhet här i Sandvikens trakten. Men då jag har jobbat mestadels hela sommaren så har letandet blivit lite sporadiskt emellanåt. Men nu när jag varit ledig en längre tid så har jag haft både tid och lust för att söka upp en lägenhet som passar oss två.

För våran del så har det hela tiden handlat om att hitta en hyreslägenhet. Och då är det mest Sandvikens Hus som gäller då dom äger flest lägenheter här i stan. Men vi har kollat på många lägenheter och blivit riktigt förvånade över hur dålig standard det är på dom flesta lägenheter. En vi tittade på i Norrsätra låg det en massa döda insekter i köket efter det att Anticimex varit där. Men inte så dom har varit där och städat innan man kommer, sånt gör en väldigt skeptisk kan jag lova.

Hur som helst så har vi kollat på en trea i Smultronbacken som ser skaplig ut som vi har blivit intresserade av. Återstår nu och se om pappersjobbet går som det ska. Isåfall flyttar vi dit till 1 december. Jag återkommer med mer info om detta senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till Vallhov ;)

Anonym sa...

// Karl.

Tackar, men vem är du?