fredag, oktober 19

Plattmatch av Sverige

Det såg ut som om dom blågula trodde det skulle gå lika lätt som matchen mot Liechstenstein. Passningsspelet, farten och spelglädjen var som bortblåst i jämfört med Liechtstensteins matchen. Jag, Perra, Persson och Togga satt här hemma hos mig och hade förhoppningar om att vi skulle få uppleva en riktig härlig fotbollsmatch. Men våra svenska gossar var inte på humör denna kväll. Kanske blev pressen för stor med all snack om att vi bara skulle behöva vinna denna match så var vi klara för EM-slutspelet nästa år. Eller kanske hade grabbarna tankarna nån annanstans...Café Opera, den ena handen håller man i en öl och den andra handen på nån tjej's lår :) . Nåja...vem skulle inte vilja ha händerna på dom två sakerna, men i mitt försvar så har jag inte nån viktig landskamp att spela :)

Nånting var galet denna kväll iallafall och till Sveriges försvar ska man väl också nämna att Nordirland störde svenskarnas spel en hel del också. Irländarna pressade hårt på bollhållaren över hela plan i 90 minuter och det var nog inte Sverige beredda på. Sen att Sverige slår en massa långbollar hela matchen gör inte saken bättre, hur fasen ska vi kunna ha ett bra passningspel om bollen inte når backen nån gång. Hur som haver så vi alla fruktansvärt besvikna hur laget spelade och med facit i hand så ska det väl inte kunna bli sämre.

Nu är det Spanien på bortaplan som står på tur i november, och även om Sverige spelade som en bunt kärringar sist så känns det som dom kan ta sig i kragen och få åtminstonde ett oavgjort resultat mot spanjackerna. Men men...va fan vet jag om fotboll..

Inga kommentarer: