torsdag, oktober 25

Jag ligger efter


Legat på latsidan.
För er som ibland tittar in på min blogg så har ni märkt att jag inte skrivit något på några dagar. Im so sorry about that...but it's my blog and I choose to write when I want to :).

Nåja..om sanningen ska fram så har jag känt mig lite lat och därför har inga ord skrivits här inne.

Men jag tänkte bara snabbt gå igenom några gamla nyheter iallafall.

Brynäs
Brynäs som ni alla vet gjorde sig av med sin tränare Leif Boork i början av veckan efter urusla resultat. Men en positiv effekt av det uteblev och man fick ordenligt med pisk av Frölunda igen, denna gång med 5-1. Dock är Frölunda borta en svårspelad match och inte ens ett lag på G skulle kunna åka dit och plocka med sig alla tre poängen. Så jag tycker vi stryker den matchen och ser vad som kommer hända med Brynäs från och med nu.

I skrivandets stund så spelar just nu Brynäs borta mot Timrå och leder med 4-2 efter två spelade perioder. Hoppas nu bara dom kan knyta ihop säcken och få med sig både poängen och självförtroendet.

Arsenal
I tisdags var det Champions League omgång och Arsenal tog emot Slavia Prag på Emirates Stadium. Som alltid är man nervös inför en viktig drabbning men all nervositet försvann ganska snabbt då Arsenal lekte med dessa tjecker. 1-0 redan efter 5 min (Fabregas) och 2-0 efter 25 min (Hleb) och matchen var över redan då för dessa stackars tjecker.

The Gunners rullade boll på bästa sätt och det var bara att luta sig tillbaka i soffan och njuta. Det känns verkligen härligt och hålla på ett lag som trillar boll på det sättet som dom gör för tillfället.
Det blir till slut 7-0 till Arsenal och alla mål utom 2-0 målet var en delikatess. Jag kan bara buga och bocka och tacka detta unga lag för att dom spelar en sån härlig fotboll.

Keep up the good work.

"Arsenal til I die"

Inga kommentarer: