söndag, oktober 28

Helgen som varit

Fredag
Vaknade upp och skjutsade Khing till SFI. Hon håller nu till på Sandbacka skolan för att lära sig svenska. Åkte sedan hem och kollade lite på tv och surfade efter lägenhet. Var iväg till Smultronbacken och kollade in ett par lägenheter där. Jag kollade på två st treor som såg rätt hyfsade ut. Ska kolla upp detta lite mer nästa vecka och se om det finns nån chans och få flytta dit. Har dock hört att just Smultronbacken har haft problem med missbrukare och alkolister som drivit detta område till botten. Men tydligen ska dom ha fått bukt med dessa personer och kastat ut dom från sina lägenheter, Well done. Och enligt mina vänner som jag ringt upp och kollat så säger dom att dom personer som dom känner som bor där säga sig trivas alldeles utmärkt där.
Jag får helt enkelt lita på deras omdöme :)

Senare på fredagen så bokade jag bord på Living Room då jag och Khing firar två år tillsammans...gulligt va? :) Jag och Khing beställde en varsin Entrecote med potatisgratäng, men den smakade icke så bra Jag tog det lugnt och drack bara isvatten för jag körde bil medans Khing drack en päroncider. Vi hade en servitör som borde skaffa sig ett annat jobb då han inte skötte sig som han ska, men det går jag inte in på här. Vi åkte sedan till Videomix och hyrde Spindelmannen 3. Men den filmen var ingen höjdare tyckte jag iallafall. Then we hit the sack....

Lördag.
Vaknade av att grannen Anders bankade och slog på sitt tak tidigt denna morgon. Men no hard feelings då jag vet att killen måste fixa altantaket innan snön kommer.

Som vanligt är lördagar en sportdag för oss idrottsälskare, och denna lördag var inget undantag. Hade funderingar på att köpa Brynäsmatchen men kände att det var lite för dyrt med 139 kr så jag satt mest och zappa mellan olika sport evenemang hela dagen samt lite surfandet. Khing höll mest till i sovrummet för där har hon tillgång till att se Thai Tv på bärbara datorn. Och det är skönt för mig då jag kan ha hela vardagrummet för mig själv :)

Jag såg Chelsea göra processen kort med Svennis Man City och genast börjar man oroa sig att Chelsea spelarna har kommit över förlusten av Morinho och börjar inse att dom faktiskt är ett bra lag ändå utan honom. Så vi får nog räkna med att Chelsea kommer fajtas om PL titeln även i år.

Senare på kvällen tog vi det lugnt jag och Khing och kollade på tv och slappade. Khing's vänner bjöd ut henne på disco men hon kände sig inte så pigg så hon tackade nej. Och det var väl tur det annars har man väl blivit chaufför. Men den smällen har jag kunnat tagit då jag har vetat att tjejerna har kommit hem på ett säkert sätt. Man vet ju aldrig som kan hända i dessa dagar.

Söndag.
Började dagen med frukost i vardagsrummet och kollade på filmen Scream som jag spelade in igårkväll. Har länge velat se den filmen med Khing då hon aldrig har sett den förut. Och förstås så satt Khing i soffan på helspänn hela filmen...hehe..kul för mig. Kom ihåg när jag såg Scream för första gången på Filmstaden, Jag, Marie Larsson och Malin Svensson satt och skratta nästan hela filmen för killen som ser ut som Pelle J var oehört komisk i sin roll. Jag skratta lika mycket denna gång också.

Satt sedan här hemma och kollade in när IFK Göteborg tog hem guldet i Allsvenskan...SÅJA. Det blev aldrig nån thriller som många experter hade hoppats på. Blåvitt gjorde 1-0 tidigt i sin match och spelade verkligen som ett mästarlag hela matchen. Det gjorde att spänningen kom av sig och Djurgården och Kalmar som hade chans och gå förbi IFK rann ut i sanden. ¨

Hatten av för mitt Blåvita lag som efter elva år äntligen tar tillbaka guldet. Grattis grabbar.

Sen var det dags för att bege sig till Olsson som hade bjudit in oss grabbar för att se Liverpool - Arsenal. Men när man väl kom dit så hade tv bolaget Boxer strulat till det så vi kunde inte se den första halvtimmen av matchen, så jag drog därifrån som en blixt och såg matchen här hemma. (Har skrivit om den matchen i ett tidigare inlägg)


Sen var jag bara hemma och kollade lite på Chicago Bears genom streaming på datorn. Men dom fick pisk av Detroit Lions hemma på Soldier Field. Jag får återkomma med lite mer om Chicago Bears senare.

Nu är det tamefan dags och gå och lägga sig.

Ha de gott
Arrividerci

4 kommentarer:

Anonym sa...

lustigt det där med scream kommer ihåg att jag kände precis samma sak höll på garva ijäl mig

ps.hur lång tid tar det innan olsson ger en kommentar ds.

Anonym sa...

HAhaha e du göteborgare med roffe , huuur i allsin dar har jag kunnat missat det :)

Anonym sa...

now i feel like a damn fool....
eller som robert laul... på aftonbldet bäst att kolla fakta först....ber om ursäkt min käre tremänning

Anonym sa...

//Wanke
Klart som korvspad att man är Göteborgare...sedan tidigt 80 tal.