onsdag, oktober 17

Filmtajm

Ratatouille
Igår såg jag och Khing den animerade filmen Ratatouille. Denna film handlar om råttan Remy, som drömmer om att bli en berömd mästerkock. Hans passion för matlagning gör att hela hans familj av misstag förflyttas från den franska landsbygden till Paris kloaker. Remy hamnar till slut på sin favoritrestaurang i Paris och där får han hjälpa restaurangens såkallade Garbageboy att bli en mästerkock. Detta är den senaste filmen från filmbolaget Pixar, dom har tidigare gjort animerade storfilmer som Toy Story, Monsters Inc, Hitta Nemo m. fl. Alla dessa filmer som kommer från Pixar älskar jag och har förstås dom flesta på dvd. Ratatouille är inte bland mina favoriter men den kommer hamna i min dvd samling ändå för den berör mig på ett annorlunda sätt än dom förra filmerna. Filmen går just nu på biodukarna men med teknikens värld så kan man förstås se den i lugn och ro i tv-soffan :)

Tv-serier... igen
Jag har nyligen sett det första avsnittet av Dexter och lär säga att jag blev verkligen förvånad över en sån annorlunda handling på en tv-serie. Men den ser verkligen intressant ut och jag har många avsnitt att plöja igenom (det gillar jag) . Jag återkommer med mer utlåtande om denna tv-serie framöver.


2 kommentarer:

Jack71 sa...

Jag har en bunt Dexter-avsnitt som bara väntar på mig och Tina så det blir spännande!

Det blir annorlunda att se gay-begravningskillen från Six Feet Under i en sån roll som han verkar ha.

Anonym sa...

Jag har sett hela första säsongen av Dexter och den är kanon. Ser fram emot säsong två som är på G.