onsdag, oktober 31

TFT skärm på prov


Jag har gått och tänkt länge att jag skulle inhandla en ny datorskärm då min är av det gamla slaget och dessutom så liten. Så tidigare i veckan åkte jag till Valbo och spanade in några TFT skärmar för min dator. Naturligtvis hade jag kollat lite på prisjakt.nu för att kunna se vad som fanns på marknaden för tillfället och framför allt vilka skärmar som är värda pengarna man lägger ut. För att göra en lång historia kort så slutade med att jag köpte en begagnad LG Flatron L225WS. Det är en widescreen skärm på 22 tum. Det var några kronor billigare för att en pixel var död.."den stackarn" :)
Men det stör mig inte alls tycker jag. Skärmen är megastor i jämförelse med min gamla skärm och det tar ett tag innan man vänjer sig. Men ack vilken skillnad mot förr.

Ska väl passa på och nämna att jag troligtvis utnyttjar Elgigantens 30 dagars öppet köp och lämnar tillbaka den så småningom. Men man vet aldrig.

Inga kommentarer: